Time to return back home

Så börjar den här veckan lida mot sitt slut och jag och Efva håller på att packa ihop våra pinaler.

Vi är så jättenöjda med vår vistelse här – det har varit mycket mer än toppklass på allt och det som fått oss att tappa hakan mest är den osannolikt trevliga personalen på hotellet. De är så gulliga och omtänksamma, engagerade och genuint glada av att vi och alla andra på hotellet är deras gäster att ingen av oss har någonsin varit med om något liknande.

Värdinnan Susanne och Eric Isacsson, som delat med sig av sina kunskaper inom golfen, ska också ha varsin eloge. De är båda inne på sin andra säsong hos Golfplaisir och de har agerat som om de aldrig gjort annat än tagit hand om gäster och talat om hur vi ska spela golf. Engagerade, kunniga och väldigt hjälpsamma på alla sätt och vis.

Golfen: Idag spelade jag 30 poäng för andra dagen i rad och det är jag glad för. Jag har mycket att lära fortfarande – i den här sporten blir man aldrig fullärd … – men jag har potential till att sänka mitt hcp och jag ska göra allt jag kan för att komma ner till 20 i år.

Efter dagens runda hade jag spellektion inbokad och det var givande och kul. Vi åkte bil runt, men antalet steg har idag ändå passerat 20.000 så jag förtjänar en god måltid i fiskrestaurangen. Bord är bokat till kl 19 och dit är det två minuter så det är läge för att pipa iväg.

Tack för att du läst ända hit – vi hörs igen på blogg.visit-stina.com och i slutet av mars kommer en ny reseblogg. Då bär det iväg till Madrid.

2 comments on “Time to return back home

  1. Tack för fint resereportage och God fortsättning på nya året ! Ser redan nu fram emot din nästa resa men innan dess följer jag dagligen bloggen med alla fina tips om hur vi ”sköldpaddor” kan må lite bättre. Inga nyårslöften är gjorda för tyvärr har jag svårt att hålla dem men jag hoppas på ett gott 2016.

    Gilla

Kommentera

